The gates of Avalon

Ja, har inte gjort så mycket idag. Såg Merlin avsnitt 4, säsong 3 på datan. Min brorsa har vart här, han hade med sig en tjej. Ja, och nu till inlägget. 'The gates of Avalon' är avsnitt 7 säsong 1, det blev mitt favorit avsnitt när jag såg det för första gången för 2 år sen. Det handlar om en tjej som heter Sophia och hennes far Aulfric som låtsas att de blev anfallna av rövare. De kommer till Camelot, räddade av Arthur och Merlin. Men det de är ute efter är att döda Arthur för att få tillbaka sin odödlighet i Avalon. Jag älskade avsnittet, den var så mysig men endå hemsk. Merlin får rädda Arthur och ja, man fattar hur bra vänner de är :)





Aulfric snackar med .. en älva? :O Ja, nåt äre. Han hade mördat någon så de fick inte bo kvar i Avalon och blev bannlysta till de dödligas värld. Han vill byta Arthurs död mot Sophias odödlighet. Naaw, fett gulligt. Ja, han säger inget till Sophia så .. hon tror ju att båda ska dit ...



Seriöst, han är så söt :)

Kommentarer
Postat av: - PIA SVENSSON -

sv: Ey tjejen, kom igen! ;) Filmen är otroligt sevärd, du kommer verkligen inte ångra dig.

2011-03-13 @ 13:35:18
URL: http://piasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0