Regissör

Hallihallå!
Ja, har haft en lite omtumlande dag. Först hade vi engelska och ja, gjorde nån uppgiftsgrej. På samhällskunskapen så gick vi igenom en gaaammal läxa och så skrev jag lite om de olika ideoligierna. På klassrådet var Sally sekreterare och jag ordförande. De va ruligt. Fast klassen är bra stökig. Sen har jag vart boss igen, höhö. På teatern, men innan de hade vi teaterhistoria om medeltiden. Även fast vi bara var fyra pers där så stojjade hälften av oss så mycket att det kändes som om vi fan vore miljoner pers där. Seriöst, det var skit jobbigt. Och alla dissade och gick hem, så det var tråk. Mene, sen läste vi en text. Eller två, vi skulle göra en till en pjäs eller så. Jag framträddde första gången som regissör. Det var skiiit kul, men jobbigt när ingen lyssna ._. Fattar hur våra teaterlärare känner sig, riktigt jobbigt asså. Men scenerna skulle vara liksom bibelaktiga, för de va så de gjorde teatrar på medeltiden. Ja, i den första var Jenny gud, Mary Eva och Fadi Adam och gud kastade ut dem från paradiset. I den andra var Mary en präst som predikade på Jesus begravning. Fadi var Jesus och låg död på ett bord, som skulle föreställa en kista. Ja, och Jenny var Maria, hans mamma som kom in och störde och grät över sin son. Då blev prästen sur. Då återuppstår Jesus och säger "April april". Ja, den scenen var liksom påsken, för kyrkan gjorde pjäser runt högtiderna. Ja, men de va kul.

Sen hemma nu ska jag beställa presentkort och ipod. Har pluggat lite med XD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0