Funderingar

Hellu!
Det var temadag idag då. Vi såg först en film om förintelsen där Emerich Roth berättade om hans upplevelse där. Jag har somsagt hört det förr, men jag blir alltid lika förtvivlad. Det är så himla hemskt hur de kunde göra så där Låta dem svälta ihjäl och bara skjuta folk. Usch, asså. Det som jag tycker var jobbigast, en av sakerna, var att när tyskarna höll på att förlora fick de som orkade fly med dem, resten skulle till ett annat läger, de skulle bli avrättade. Emerich drog med sin sin pappa oh de gick, den fick de som inte orkade åka med en vagn bort och de blev så skjutna. Det var sista gången han såg sin pappa. Den gruppen som kom till det andra lägret de hade klarat sig eftersom räddningen hade kommit. Om han inte dragit med sig sin pappa skulle han kanske ha överlevt. Jag får ångest ._. Sen vare han Patrik som hållt på med droger och sådant. Jag bestämde mig redan när jag var liten att jag ska aldrig i mitt liv röka eller dricka alkohol. Aldrig. Nej, börjar man aldrig, blir man aldrig beroende.

Hemma så blev jag trött, som vanligt. Har gjort lite spanska och tittat på korten jag fick från Anna. Massa Harry Potter bilder XD Sen ikväll äre Sveriges värta bilförare så jag ska nog se det. På lördag äre final i mello. Sista året jag kommer titta. Jag kommer heja på bla. Saade, Swingfly och Moniker. Vill heja på Varga med men jag är inte så stort fan av den. För jag tror hon kanske kan vinna. Jag har aldrig fått uppleva att den jag hejat på vunnit i mello. Det suger ._.



Landet ^^

Kommentarer
Postat av: Amelie

Svar: Jag har ingen aning faktiskt.. Men det finns säkert, dock kan de nog vara svåra att få tag på här i Sverige.

2011-03-10 @ 17:41:57
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: NAW Tack!!!

2011-03-11 @ 15:38:14
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Amelie

Svar: Jag gillar också fyran massor! Jag tror det är den jag gillar näst mest :)

2011-03-11 @ 16:51:45
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0