Fram och tillbaka

Tjo!
Första dan efter lovet idag. Det var helt okej. Jag har av någon outgrundlig anledning ganska mycket skolenergi. Den kom tillbaks när jag satte mig ner i bänken på första lektionen, som var matte. På svenskan hade vi förberedelselektion inför på torsdag då vi ska ha heldags tema, vi ska lyssna på Emerich Roth. Lyssnade på honom i 8an. Filmen vi såg var tredje gången för mig, såg den i sjuan och åttan. Har alltid tyckt att den var hemsk men det var liksom som man förstod eller vad man ska säga. Men det var så hemskt när de avrättade folk och höll på och krigade. Ångesten kommer tillbaka. Jag fick det när vi såg filmen de andra gångerna med. Usch asså, att nån ens kan komma på tanken att mörda folk. Det är vidrigt. Ja, jag grät.

På naturkunskapen var jag, Ella och Jenjen i datasalen och fixade vår powerpoint. Vi flummade lite och jag tyckte det var roligt och söka på bilder och titta på skärmen när de rörde sig. Hööh, ja.
På teatern hade vi teaterhistoria. Först fick vi frågan vad vi täntke på när vi hörde det. Jag ba "Historia om teater" Mycket klyftigt. Men jag sa annat med. Vi fick sedan tänka på våran historia när vi föddes, hur det var då.
Vem är jag? Mitt ursprung?
Det var två frågor man skulle fundera över, typ. Ja, typ hur vore världen om folk inte tänkte så? Men ja, jag kom på precis innan att man kunde ju låtsas, lärarn sa att man kunde men då hade jag inte förberett. Det fanns en häxhatt så jag kunde dragit på med någon ökänds trollkarls eller häxas födelse. Man skulle låtsas att det var ens egen, eller berätta sin egen. Jag vet dock inte så mycket om min. Fick veta när jag kom hem att vi åkte hem från BB dan efter, jag föddes på kvällen, men det är inte så som finns att berätta. Sedan berättades det om gudar och myter. Lite intressant, men inte så kul att man skjuter i höjd direkt.

Började med skinnjackan idag. Det var så kallt men jag vill inte vara fast i vinterjackan längre. Jag känner mig verkligen instängd i den. Därför vill jag ha vår, då kan man vara sig själv på ett annat sätt. Så när jag var ute med hundarna sen vare vinterjackan som man fick använda. Jätte naijs.



Från Turkiet 2008 I think. Jag vill utomlands nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0