Regn eller sol?

Nu är jag förbannad! Kan klart.se bestämma sig vad det ska va för väder på midsommar? I förrigår skulle det va regn, igår skulle det vara sol och inte regna ett dugg och nu idag är det stora regnmoln och det ska regna 7 mm...
Jahapp. Men det är ju 4 dar kvar, så det kan ju ändra sig igen. Hoppas jag .__.

Igår läste jag lite, dammsög på nedervåningen, det var roligt konstigt nog :) Och var ute med hundarna. Och så klart såg vi på Lark rise to Candleford klockan 21! I gårdagens avsnitt fick barnen som bodde i Lark rise mässlingen, vilket är en svår sjukdom på den tiden. Och det var mitt under skörden så det var inte så bra. En karaktär som heter Alf fick sin bror insjuknad. Jag gillar han. Han är liksom töntig och söt. Britter är töntiga med utstående öron och ja, går lite roligt och är bara töntiga helt enkelt.
Fast Alfs bror dog. En som tog hans om barnen sa att han skulle släppa sin brors hans för han stannade och plågades för hans skull. Sen vare liksom värsta sorgliga ögonblickket. Min syrra grät. Inte jag. Jag fattar inte varför. Det var liksom inte dåligt skådespeleri eller så. Det var ju liksom Alfs bror som dog. Alf är min favvo karaktär. Borde jag inte gråta då? Jag gråter alltid i bra ( inte twilight då ) fantasyfilmer och brittiska 1800-tals serier/filmer.. Så varför jag inte brast i tårar nu är ett stort mysterium.

Efter middagen idag åker vi till landet. Vet inte om jag kommer blogga för internet funkar inte så bra på landet. Och sen så vill jag ha sommarlov :)



Alf.

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Hej :) Jag ville bara säga att gillar också Lark rise to Candleford och Merlin :D

Kul att hitta hit :)

Mvh Cecilia

2011-08-20 @ 18:33:22
URL: http://creativelines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0