Ett inlägg om katter

Japp. Är på landet nu. Konstigt nog så funkar internet jätte bra och min mobil har inte fått finskt abbonemang än! Så jag kan messa med folk om jag vill ^^
Men det hände en tråkig sak igår. Min kusin Mys katt blev påkörd. Min äldsta kusin på mammas sida, Mys halvsyster hittade Pricken på vägen. HUR FAN KAN FOLK VARA SÅ JÄVLA ÄCKLIGA OCH BARA KÖRA DÄRIFRÅN? Asså jag blir grymt förbannad. Om nån kört på mina katter och bara kör därifrån skulle jag seriöst tagit en stor jävla sten och sprungit efter och kastat den på deras bil. Usch att folk är så dumma. Det är fan djurplågeri som bara kär därifrån. Inte nog med det så har vi en person på vår gata som hatar katter. Förra veckan gick jag ut med hundarna och på vägen hem kom Olle och han följde efter hem. Kanske 30 meter eller så gick han med oss. 10 meter från huset kommer den där gubben utsringande och klappar med händerna och springer mot Olle för att skrämma bort honom. "Vad fan gör du?" skrek jag och han bara gick därifrån. Blev väl rädd för att jag såg att han skrämde min katt. Jävla äckliga gubbe. Ser jag honom göra så igen kommer jag kalla honom det.
En gång för flera år sen kom han och sa att Olle hade suttit i deras rabatt och ätit blomlökar. Min katt äter inte lökar, sa jag och då blev han sur.
Sen så har han tagit sånna gröna staket och satt runt sin tomt för att katterna inte ska kunna ta sig in. Katter tar sig in dit de vill. Det är ett fritt land. De får gå över tomten din äckliga ... sak. Finns ju nåt som heter allmännånting. Men jag tycker han är en idiot iaf. Han är en djurplågare enligt mig som bara schasar bort en katt för att han gick på asfalten på gångvägen utanför. Ibland kommer de och pratar med oss och man är ju tvungen att vara artig, mamma va med den gången och då kunde ju inte jag vara sur. Men ser jag honom själv om han går ut när jag ska till skolan eller nåt då kommer jag seriöst säga "Jag pratar inte med djurlågare"
Vi umgicks med dom tills för 11 år sen, då vi skaffade Olle. Jag brukade sitta på deras tomt för ett år sen ibland och prata, innan jag visste att han var dum mot mina katter och då sa han att han hatade katter. Du kan ta dig i ... nånstans. Sånt säger man inte högt. Ser jag honom då jävlar ska jag säga att han är en djurplågare.
 Skönt att katterna är på landet nu i två månader och sliper honom.

Så, idag ska vi åka till mormor och morfar och handla. Sen ska vi kanske sola, men jag orkar säkert inte. Sola är skönt ibland men det är jobbigt när det blir för varmt. Särskilt att sola på tomten där det inte blåser är hemskt.
Men ja, jag måste nog gå och byta om. Sitter coh skriver i morgonrock ...





Ty 22 dar kvar eller nåt. Ska boka billjetter här på landet på lördag. Det finns bara falken här ute. Men jag ser ändå alltid på falken så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0