'JONATAN JAG SER LJUSET!'

Heeeej!
Igår på teatern var vi på teater högskolan i stan. Vi såg tre olika monologer. Den första hette typ Amygdalaland 0.1 eller något, det var en kille som snackade om lycka och sånt. Typ.
 Den andra hette I skuggan av ett träd -  döden har bara en biroll. Den var den roligaste av alla, hon pratade om att hon var trasig. Den var liite svår att första men när hon snackade om liv och död så kom hon in på ögonblick i filmer när folk dör. Alltså, musik från filmerna och sen spelade hon lite snabbt. Det var bara för kul när hon ropade 'HARRY POTTER AVADA KEDAVRA' och låtsades kasta besvärelsen på sig själv xD Sedan var det också Romeo och Julia, ronja rövar dotter och star wars, då vare hans pappa hon spela. 'LUKE SKYWALKER I AM YOUR FATHER *DÖR*' HAHA, bäst! Sen var det så kul när det kom hästljud så började hon trippa över scenen som sa hon med liksom en ljus killröst 'Jonatan det är skorpan, jag ser ljuset' Eller nåt sånt, det var bara för kul!
Sista föreställningen hette Hamlet - prins av Danmark. Han berättade den historien fast med lite mer ibland 'modernt' perpektiv eller vad ska jag säga. Han berättade i alla fall ibland som om de träffats på 2000-talet typ.
Men den var lite små rolig med, fast liite obehaglig när hon kom bärande på en kasse som skulle låtsas vara ett huvud. Det såg så verkligt ut!

Idag har jag fått massa läxor .. det e typ allt. Om man inte räknar med att jag kanske kommer få vara själv underredovisningen av SO-partiet. Ska snacka om Folkpartiet själv, men det ska faktiskt bli lite kul. Sedan snackade vi på teatern om om monologerna vi såg igår och scenografin, mask och sådant.


Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Jag ska redovisa om Moderaterna muntligt imorrn, och skrivligt på fredag... -.-

2010-09-14 @ 20:36:28
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0