Elena del 1

Jag tittade ut genom fönstret från flygplanet. Tunga regndroppar föll från molnen på himlen och studsade ner på fönstret. Varför skulle vi flytta från Washington hit? Till en liten håla som heter La Push i Forks?
Tur att min bästa vän ska komma snart och hälsa på, jag hade inte klarat det annars ..
Varför skulle mamma söka jobb som läkare ända här borta? Vi hade ett bra liv i washington men mina föräldrar var helt trötta på storstaden och tycker det är bättre att vi växer upp där det finns frisk luft.
Men Hallå, jag är 16 år och ska börja på gymnasiet efter sommarn. Jag var tvungen att söka hit, till något Forsk Highschool. Suck ..
Jag tittade till min vänstra sida, där sitter syrran och läser en bok. Även min syrra hade fått klippa av vänskapsbanden för att följa med hit. Bredvid henne satt Simon, min 10 åriga lillebror. Jag älskar honom, han är alltid snäll och pussar alltid mig innan han ska sova. Jag log för mig själv innan jag glodde ut genom fönstret igen.
"Elena, tror du att du kan ge mig kortleken som ligger i din väska?", frågade mamma och kikade fram över min sittplats.
"Visst", sa jag och grävde fram den och räckte den till mamma.
Mamma tog emot den och tittade lite undrande på mig. "Vad är det?"
"Du vet vad jag tycker om att flytta till Forks"
Mamma log "Det kommer gå bra"
Jag fnös, jag visste att det inte skulle göra det.


Kommentarer
Postat av: Anna

mera! :D

2010-09-28 @ 19:21:05
Postat av: Frida

Rolig ide! :D

SVAR: House of night serien kommer bli ca 15 böcker eller så, och om du ivll så får du låna av mig, men jag själv ska läsa om dem så kanske inte just nu.

Bloggdesignen ska jag försöka jobba på i helgen för ajg ahr verkliigen FULLT UPP!! det är absolut inte att jag inte vill göra en, utna att jag är snart klar med min egen och prov varje vecka. Livet är en katastrof just nu! :(

2010-09-28 @ 20:48:09
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: Ashley

JA mera Julan! Och sen så har jag boken som heter Tempted(House of night) tror det är sjätte eller nåt på engelska om du vill låna den sen! :D

2010-09-28 @ 21:19:05
Postat av: Sally

SALLY SÄGER MERA! Och uppdatera snabbare :K

2010-09-30 @ 13:56:36
Postat av: Hannah

Du byter hela tiden mellan nutid och dåtid - "Jag TITTADE till min vänstra sida, där SITTER..."



Du behöver skaffa en styckeindelning, rätta några stavfel och slarvigt skrivna ord (sommarn = sommaren) men annars verkar det vara en fin början.

2010-10-28 @ 02:38:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0