Jacob del 11

Jag vaknade i min varma säng liggandes på mage. Igår skulle jag ha träffat Elena, men jag kunde inte för vi tränade till kriget. Tre dagar sedan skulle de vara här. Och försöka döda Bella.
Suck, jag ville skydda henne också men tänk om någon av de nyfödda skulle leta sig ner hit, Elena bodde väldigt nära skogen.
Men hon var på stranden igår, vad tror hon om mig nu? Hon är säkert jätte besviken på mig, kommer kanske aldrig mer lite på mig.
Jag suckade och gick mot köket. Jag rös på vägen när min varma hud mötte den kalla luften i huset.
Billy rullade runt i köket och lagade frukost när jag kom. Jag satte mig ner på en stol vid köksbordet och gäspade.
Billy ställde en stor skål med havregrynsgröt framför mig.
''Ät nu så du orkar träna sedan'', sa han och rullade iväg efter sin egen skål.
Min mage vände på sig, jag hade ingen matlust alls. Mina tankar svimlade kring Elena, för det hade hänt.
Jag hade svikit henne.
Billy rullade och spärrade rullstolen på andra sidan bordet. ''Var ska ni träna idag''
''På ängen'', suckade jag. ''Sedan ska vi ha möte med flocken''
''Mm'', muttrade Billy. Han var väldigt orolig för mig, även fast han visste att jag var en väldigt stark och stor varulv.
''Jag kommer klara mig'', sa jag till Billy och började äta gröten.
Han log ett ansträngt leende och började äta han också.
Jag skulle slåss som fan när kriget kom. Döda så många nyfödda som möjligt för att skydda Elena, så de inte skulle komma i närheten av henne.

Kommentarer
Postat av: Pege

ÅÅåhhh det är så spännande!!!

Jag vill läsa mera!!! :( <3<3

2010-10-10 @ 10:28:07
URL: http://peggywie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0