Skriver manus

Min favorit serie är Merlin. Den handlar om en kille, Merlin, som besitter magiska krafter. Hans mamma skickar honom till Camelot där han får bo hos kungens livmedikus. Han kommer i bråk med prinsens, Arthur, och räddar hans liv så han blir hans tjänare. Han måste hela tiden dölja sina krafter för att kunna fullborda sitt öde. Hans öde är att hjälpa Arthur att bli kung. Det är början på säsong 1. Den djupnar ännu mer när magiska djur dyker upp och en massa problem. Merlin ställs jämt på prov och han får dock hjälp ibland av draken som gömts under Camelot. Kanske ska säga att Uther, Arthur Pendragons pappa, har förbjudit magi i riket och alla som använder det blir straffade med avrättning.

Ja, som jag sa i förrigår kanske det va så ska de visa repris på merlin säsong 1 och 2 innan säsong 3. Den börjar lördagen den 22 januari på Svt1 kl 18.15

Så, till manuset. Jag har under några dagar grubblat över en idé jag fått. Jag sitter och kollar på merlin säsong 2 som jag fick i julklapp och det gjorde att min hjärna malde på och kom på en brilliant idé. Tycker jag iaf ^^
Så, jag har suttit nu i kanske en timme och skrivit början. 2 scener. Jag vet exakt hur jag vill ha det men det är så svårt att skriva ner och få med allt, miljö, kameravinklar och hur skådespelarna ska liksom uppföra sig.
Ja, så jag skriver er parodi. Man kan väl säga att jag är parodiernas drottning eller någonting. Men det är bara test liksom för sedan ska jag skriva min egna berättelse i ett manus. Då äre ingen parodi.





Arthur, Uther, Gwen ( tjänsteflicka ), Morgana ( Uthers skyddsling, hon är magiker också ... ) och längst fram Merlin.


Kommentarer
Postat av: Amelie

Svar: Åh, vad roligt att du vill prenumerera :D Så roligt att höra att du gillar min blogg! :)

2010-12-29 @ 21:11:31
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: Amelie

Svar: Åh vad roligt att du prenumererar! Så roligt att höra att någon gillar min blogg! :)

2010-12-29 @ 21:18:35
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: liindblaads

jaa vi får hoppas de !

haha stockholm där all andra bor :P

2010-12-30 @ 14:01:11
URL: http://liindblaads.se
Postat av: liindblaads

sååå nu har jag lagt te dej :D

2010-12-30 @ 15:29:53
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Anonym

vadå parodiernas drottning? Det är du verkligen inte om du inte ens gjort en enda film/ ett enda avsnitt av någonting ..

2011-01-07 @ 10:48:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0