Elena del 39

Jag stängde dörren försiktigt efter mig och kikade intresserat på kläderna jag fått. Mjuksbrallor var alltid skönt och nu när jag frös så mycket skulle det känner ännu skönare. Jag skulle låna Jacobs kläder, det kändes lite lustigt men roligt på samma gång. Jag torkade mig, håret låg vått och stripigt längst mitt huvud men det fanns inte mycket jag kunde göra. Jag klädde på mig hans kläder, jag sniffade lätt på tröjan, den luktade precis som min Jacob. Jag tog en snabb titt i spegeln som hängde snett över handfatet, jag såg inte precis vaken ut men vad skulle jag göra? Jacob skulle berätta något för mig, något viktigt och då kunde jag inte springa hem och värma mig istället. Han hade ju faktiskt räddat mig, och Embry då.
Jag hörde hur en grupp killar pratade någonstans, deras röster ljöd genom hela huset. Jag kunde inte tyda var de sa, hörde bara på deras mörka röster att de var killar. Säkert Jacobs kompisar, eller flock som han kallade det. Undrar varför han gjorde det. Flock heter det ju bara när det är djur, Jacob är ju inte något djur.
Jag kastade en sista blick ner på mina kläder, de hängde lite löst runt mig, jag hade snörat runt hårt i midjan så inte mjukisbyxorna skulle åka ner och t-shirten satt på mig som om jag använt den som nattlinne. Men de var ju i Jacobs storlekar.
Jag tog ett djupt hackade andetag och öppnade badrumsdörren med ett gnissel.

Kommentarer
Postat av: Amelie

Svar: Du borde verkligen läsa Guldkompassen! Den är underbart bra.

2010-12-10 @ 23:19:55
URL: http://ameliesboktips.blogg.se/
Postat av: liindblaads

vadå :O

va ni med i priogrammet ?

2010-12-10 @ 23:23:11
URL: http://liindblaads.se
Postat av: Balida

sv: Förlåt, men har ingen lust med att blogga :(

Jag börjar igen någon gång efter jul, garanterat! :)

2010-12-12 @ 12:56:28
URL: http://balida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0