"Drick det där giftet så vi får gå"

Ja! Vi var och såg Romeo & Julia på dramaten igår. Det var en enormt stor besvikelse. Fast som de säger på teatern när man ska göra analys, att man ska tänka på om de nu bestämt att göra som de gjorde. Men jag gillade det inte. Det var tråkigt och de sa sina repliker som om det inte var spontant. Julia var en gammal kärring. Romeo var småsöt, fast inte min typ. Ja, men det var fin miljö. Mercutio var skön! Den enda braiga tyckte jag! Sen ja, om jag ska förklara hur dåligt det var så var det att efter första scenen ville jag bara att den skulle sluta. Och när Julia satt i en evighet och bara höll på och bestämde sig för att dricka giftet ... Asså, det jag tänkte var "Drick det där jävla giftet så vi får gå hem någon gång!!!" Jag blev inte ett dugg rörd. Jag kände liksom inte att de älskade varann. Och att de är tillsammans på riktigt, pyttsan. Det märktes inte, de kunde liksom använt det. Nää, blev inte rörd som sagt.

Ja! Idag har jag haft svenska och impro på teatern! Vi har kört 3 lämnar en bänk och att man ska få bort en person från bänken. Jag kände mig lite dålig idag, men det var väl för att jag var så himla trött ...
Men ja, vi ska åka om ca en halvtimme till tåget, vi ska gå vårruset. Aldrig att jag sprinegr nu när det är så jävla dåligt väder. Bara för en minut sen öste det ner, det gör det fortfarande. Men det låter inte mot fönstret.


Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Japp :P Det är Cirkeln :P

2011-05-25 @ 18:04:26
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0