9 dar kvar :O

Hellu!
I skolan hade vi först matte, vi ska ha stort mateprov på fredag så vi får ingen sovmorgon då heller ._.
På svenskan hade vi amatörer möter profffs, det ska va ha nu i fyra veckor! Det var en kille där som berättade massa om teater och sådant. Vi fick i läxa att skriva en monolog i jag-form till på onsdag. Vem är redan klar? ^^ Jo, jag kom på en, eller fick idén lite från en av mina vampyr-noveller. Så, det är en vampyr-monolog. Det blir nog bra, och det är ju min första skrivna liksom ...
Och på teatern uppvärmde vi först genom dans, sedan skulle man stå två och två vända mot varandra med långt mellanrum och man skulle få den andra att komma till ens sida. Först utan att prata, sen fick man. Man skulle vädja, locka, hota, osv.
Sedan gjorde vi en övning till har jag för mig, men den har jag glömt .-.
Aja, sen fick i alla fall jag sitta på en stol framför alla och hämta min disk som jag valt, Tomten av Viktor Rydberg. Jag läste igenom hela sen skulle jag läsa första delen på olika sätt, låtsas att alla var 6-åringar, vara hemlighetsfull, ha en dialekt. Ja, de va svårt. Jag skulle göra findlandssvenska och vad blev det? Jo, amerikanske. Hur fan gick det till? Haha, men det var kul. Svårt att hålla sig för garv, mene annars var det bara svårt att inte läsa för fort ...



'Neither can live while the other survives' 9 dagar kvar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0