Varma minnen

Hoppas ni orkar läsa :D

Hade bara en lektion i skolan idag så jag tänkte skriva lite om gamla semesterminnen. Jag älskar att resa och längtar verkligen utomlands just nu. Har vart i Turkiet 4 gånger, Spanien 1 gång, Grekland 1 gång, Estland 1 gång och åland maaaassor av gånger.
Det jag tycker är mys när man precis har beställt resan, då fylls man verkligen av glada fjärilar och vill bara springa runt. Jag får en sådan hääärlig energi. Dagarna innan resan är också härliga, så är man spänd och förväntansfull. Om man åker på kvällen, som jag gjorde senast så går man hela dagen och är så himla happy. Kommer ihåg när vi åkte senast, då fixade jag mig hela dagen, för en flygresa XD Jag målade naglarna och höll på, ja men det ska ju hålla en vecka så jag fick ta genomskinliga på osv. Sedan åkte vi, hundarna sa vi hejdå till och så. Jag lyssnade på musik på mobben på vägen. Det är så myys, då är man påväg. Men när man ser flygplatsen och är på väg in, ja då äre verkligen så där jätte nervöst men man är så himla avslappnad och glad. Det är så svårt att beskriva. Men det är behaglig känsla iaf. Sedan skickas väskorna iväg och då äre verkligen så pirrigt på nå sätt. Då har man det avklarat. Sen så satte vi oss där vid affärerna. Jag satte igång och läste tredje twilight boken som jag då hade med mig. Det är mysigare att läsa på flygplatser ^^
När man väl är inne där på gaten och ska gå in då äre så att magen vänder sig typ. Fast jag är inte flygrädd, men det är endå nervöst. Jag brukar alltid sätta mig och tugga tuggummi och läsa på planet. När planet sätter igång brukar jag bli typ exalterad och sitta och glo ut genom fönstret. Det gör jag på hela uppstigningen. Jag tuggar skitfort på tuggummi för jag får lock i öronen lite. Får mest när man åker ner. Sen får man maten, den maten är fett god. Man får sitta och pyssla ihop. Sen dricker jag te och läser eller kollar på filmen. Senast vi åkte vara mellolåtar på en kanal på radion i planet XD Så jag lyssnade på manboy ^^



När jag var 1 år var jag i Turkiet. Det kommer jag inte ihåg. Sen var jag i Spanien, det kommer jag ihåg några saker. Hur det såg ut och så. Hade en kompis där som hette Myriel eller nåt, vi lekte med barbiedockor XD Sen badade vi i poolen och jag satt längst bak på en luftmadrass och landade bakåt och fick vatten i näsan. Sen hoppade en ödla på mina skor när vi var ute och gick en dag. Vi var på Teneriffa då iaf, mormor och morfar var med då också. Sen vare Grekland, vi var på en ö som hette Naxos. För att komma dit åkte vi buss från flygplatsen nerför ett berg. Alla var rädda utom jag XD Se åkte vi båt, kommer ihåg att mina byxor gick sönder där ._. Och jag tappade mitt örhänge i poolen. Min syrra åt massa tomarsoppa och jag vågade inte snacka engelska. Jag fick en Harry Potterhanduk och hitta ett bläckfiskskelett. Japp ._.
I Turkiet med hela familjen sen, gick i femman tror jag så hade poolen en bro över. Det varmys där. Vi träffade några från Norge och åt buffé. Alla Turkar kallade min syrra för 'Princess' för att hon var blond. Japp. Sen i början av juni 2008, gick i sjuan så var vi i Turkiet själva utan Pappa, Vi träffade kompisar där som jag snackar med ibland fortfarande. Har massa bilder därifrån fast de är på en skiva. Det finns en bild där jag ser assur ut för de tog kort när jag badade i poolen, och det gillade jag inte ._. En liten kille som hette Adam, men kallades Emil för han var så busig, vi träffade han och hans mamma iaf. Vi shoppade, var på stranden, ja ^^



Poolen.

Sen var vi hela släkten i Estland. Vi åkte sån där färja. Det var mys. Vi dansade, var ute på rundtur och handlade lite kommer jag ihåg ^^



En kyrka vi såg, det regnade när vi var där.

Senaste gånger jag var utomlands var förra året i somras. Vi åkte inte ensamma utan med några vänner. Det var jätte kul, vi åkte sån där båt och badade i en flod där det var kallt, vattnet var grönt för vattnet kom från bergen. Och så var vi på stranden, solade, åt god mat och shoppade. Vi matar alltid katterna när vi är utomlands, en som sov i min säng på dagen döpte vi till Moody för han kunde bara gå på tre ben. Fast han hoppade alltid ut efter en halvtimme eller så, men han var söt.

Nu hände det något så jag kan inte ladda upp fler bilder .__.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0