Jacob del 53

Jag kom tillbaka till min människokropp. Jasper slängde mig ett par mjuksibrallor som jag snabbt drog på mig. Men jag brydde mig inte. Edward lade ner Elena i soffan. De andra vampyrerna stod runt, inte säkta på vad de skulle göra. Jag sprang fram till henne, hennes ögon tittade på mig i någon sekund innan hon rynkade ansiktet, hostade och vände bort blicken. Det måste göra väldigt ont. Hennes arm skakade och var helt indränkt av klibbigt blod.
"Carlisle", sa Edward. Jag tittade upp på honom. Carlisle stod i mitten av rummet och stirrade på Elena.
"Jacob", sa han lugnt. "Du ska kanske inte vara här. Det är inte mycket tid kvar"
"Jag stannar", mumlade jag.
Edward nickade åt Carlisle och han skred fram och tryckte ner sina långa framtänder i Elenas arm. På en gång började hon skrika. Jag ville bara rycka bort Carlisle så han slutade skada Elena. Men han gjorde det för att hon skulle slippa bli en vampyr.
Hans ögon blev svarta och blanka. Jag svalde och tårar föll från mina ögon. Jag såg Rose stirra på mig. Först märkte hon inte att jag tittade tillbaka men när hon gjorde det nickade hon bara. Elenas skrik ekade bort, jag vågade då titta på hennes ansikte. Illrött.
Hon bubblade med munnen och blev stilla.
"Det ska funka", sa Carlisle och torkade sig om munnen. Han tittade rädd på Edward. "Hämta extra blod fort"


Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Det där med VD så vet ajg faktiskt inte. Jag vet bara att boken och serien är helt olika!!! Jag föredrar serien mycket mer än boken. Det är verkligen synd tycker jag för det ska ju vara boken som ska vara bäst :D

2011-01-09 @ 18:30:08
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: salz

Hon dör väl inte hoppas jag...

2011-01-09 @ 18:35:37
Postat av: Frida

SVAR: Jag ska försöka övertala mamma att åka dit igen i sommar :) Det ösade ner regn när vi var på teatern då, så man får väl hoppas att det blir bättre väder :)

Du, skulle du vara intresserad att din och min familj åker till Mallorca en vecka i sommar??? Det skulle vara fett kul!!! :D

2011-01-09 @ 22:51:41
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

Hej ! vill du se en rolig klipp på min blogg och få ett gott skratt ? kika in <3 KrAmSiSaR <3

2011-01-10 @ 02:44:45
URL: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Ja, jag orkar tyvärr inte åka på semenster med familjen, igen!! Börjat tröttnat på det. Behöver lite färsk blod som följer med på resan :D

2011-01-10 @ 10:21:15
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0