1 månad kvar

Tjo tjo!
Idag var en sån här dag i skolan man inte orkar berätta om. Jag hade inte lust med något. Det är en sak jag måste tänka på, inte gnälla så mycket. Det är något nytt i min 'personlighet' som döck upp efter jul. Jätte kul ...
Men ja, matte, svenska och naturkunskap innan lunch. Vi fick en bok på svenskan som vi ska läsa, great. Man fick inte välja själv den här gången heller. Boken heter Ett ufo gör entré och är skriven av Jonas Gardell. Ja, jag har läst ca 50 sidor i boken och jag kan inte säga att den är bra direkt än. Jag har liite svårt för nutidsböcker efter att ha levt i fantasyvärlden ett bra tag. 10 år typ. Men de går, om de är bra. Men den här boken!!! Kapitlena är 2-3 sidor långa och han huvudkaraktären .. Juha hette han. Weird name .. Aja, ett kapitel handlade det om hans favorit band sweet och ett om ett par jeans som hette Puss & Kram. Men det är något som gör den speciell, ja liksom han går över från barn till tonåring till vuxen eller något och det är något jag känner igen och kan relatera till. Fast jag önskar att han kunde skrivit den annorlunda. Som ett rakt händelse förlopp som en vanlig bok! Inte så där, det är för lite beskrivningar. Man vet inte ens hur de ser ut förutom att alla knallar runt i svarta, tajta jeans. Det är något jag önskar skulle funnits. Men det kanske kommer, vem vet. Den är ca 300 sidor lång eller nåt.

Men ja, på teatern körde vi karaktärsövningar. Vår lärare berätta typ och så skulle vi göra som vår karaktär en vanlig dag. Det var kul, upptäckte många saker om en av mina karaktärer, målarn.



Btw, en månad till våren :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0