Meh, vår film då? :S

Ja hallå!
Har nu suttit vid datan i en 1,5 timme och skrivit svenskamuntligsak. Jag ska snacka om J K Rowling och det jag ska säga är nu färdigskrivet. Det enda jag behöver göra är att skriva stöd ord och öva, öva och öva! Och kolla så det blir 5 minuter långt, hehe ..
Ja, hade matte imorse. Inte så mycket att säga men Peggy var i skolan idag. De va ruligt ^^ Sen på spanskan fick vi tillbaka en lässak vi gjorde för en vecka sen. Typ 7 i spanskagruppen klarade det, jag klarade det inte ._. Fatta hur besviken jag blev när jag inte fick godkänt på ett prov, prov och prov. Ett gammal nationellt. Men seriöst, han är en så dålig lärare. Varje lektion överöses vi med papper och så går han runt och säger vad vi ska läsa och frågor. Vi översätter aldrig texter eller nånting så jag känner att det är jätte svårt. Sen näre är så mycket så gåre åt pipan också. Men jag hade i alla fall 7 poäng på provet. Och det är jag nöjd med. Den var jäävligt svår!
Sen hade jag och Emma muntligsak om ett rum man skulle beskriva hur det såg ut och så. Jag hade förberett om mitt rum så jag fick läsa det. Ja, sen på engelskan skulle vi snacka muntligt om några påståenden typ, det stod listat med vem brott så skulle man ranka från 1-5 vem man tyckte va värst.

Nu är jag ju lite klar med läxorna! Ska gå igenom glosorna i bilen till landet och förhoppningsvis hinner jag börja skriva på manuset till filmen vi ska göra. 10 minutersfilmen. Det är svårare att göra korta filmen än långa, för liksom. Nu måste konsekvensen kommer så fort och handlingen måste vara genomtänkt, när den är lång kan man ha fler karaktärer och göra det roligare. Men jag har hittat en idé som jag ska skriva på och så när det är färdigskrivet tar jag med den till skolan så får teatrarna läsa.
Men jag läste igenom reglerna nyss och blev lite förundrad så nu har jag skickat iväg ett mail .. Hoppas det funkar .-.


Kommentarer
Postat av: Jenni

2011-04-01 @ 20:49:52
Postat av: Jenni

fan va roligt med filmen! :D

2011-04-01 @ 20:50:09
Postat av: Naima

SV: Haha, vi har alla olika smak när det gäller böcker ;)

2011-04-01 @ 21:44:39
URL: http://bokhavet.blogg.se/
Postat av: Frida

SVAR: Jag vet :P Du tipsade mig om den och jag blev rätt så sugen att läsa den :P

2011-04-03 @ 16:53:32
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0