Tillsammans

Helluuu!
Nu är vi hemma i stan, vi åkte hem idag så vi skulle slippa trafiken som blir imorn. Ja, idga så har jag solat en hel del, läste klart första Tillsammans boken av Denise Rudberg, den har jag läst till modsaken vi gör i skolan och den passade perfekt! Sen så blev jag så himla nyfiken att jag började läsa tvåan på en gång.

Ja, ni vet inte alla vad den handlar om. Men först äre en tjej som heter Teresa, hon bor med sin pappa på en husbåt på djurgården. Hennes mamma dog i cancer för några år sen. Alla i hennes skola snackade skit om henne för hon ansågs som sur, vilket hon var året efter hennes mamma dog. Sen äre Jakob, en tråkig liten tönt. Oj, nu var jag taskig men det skrivs ofta att han är kort. Och jag uppfattar honom som töntig, fast han är ändå skön på nå vis. Sen sist äre Alexander, honom gillar jag mycket! Hans pappa misshandlar hans familj och det är ju ett problem, så klart!! Och ja, sen träffas alla dom på en matlagningskurs och så händere massa och ja. Den är så hiimla mys!! Att den utspelas i stockholm är riktig mysigt för ja, även fast jag inte känner till alla ställen så är det bara bra. Det känns mer verkligt, det som händer i boken kan ju hända i verkligheten också. Men ni måste läsa den. Den är helt jävla underbar!!


Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Ha tack för dina fina kommentarer! Så klart får du låna Feber! :D Jag trodde väl att du ville läsa den :) Och jag kan säga att gåtan är en av mina favvo för jag gjorde att hela mattegruppen satt och försökte klura ut den och inte räknade matte, till och med min lärare (han är verkligen skön!) försökte klura ut den! :D

2011-04-25 @ 21:18:43
URL: http://photosandbooks.blogg.se/
Postat av: - pia svensson -

JAG ÄLSKAR DOM BÖCKERNA! Och killarna på framsidan är ju fett heta!!! Och det bästa är att jag ser alla ställen framför mig när jag läser böckerna! :)



sv: Blommorna kommer nog snart. ;D Bättre sent än aldrig? :)

2011-04-25 @ 21:37:06
URL: http://piasvensson.blogg.se/
Postat av: - pia svensson -

sv: Äntligen lite folk som faktikst håller med mig! :o

2011-04-26 @ 18:48:04
URL: http://piasvensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0