Jacob del 13

Herregud, de nyfödda vampyrerna skulle komma springande mot Forks imorgon, IMORGON! Jag kommer inte klara det, men jag måste för att skydda henne från det onda.
Flocken och familjen Cullens hade en plan på hur de skulle förinta alla nyfödda vampyrer från jordens yta.
Jag hade gått ner till stranden under kvällarna men jag hade inte mött henne någon gång.
Om en halvtimme skulle flocken träffas för ett sista möte innan den stora händelsen imorgon.
Jag klädde av mig mina byxor och la dem omsorgsfullt på sängen, sedan gick jag ut ur huset och förvandlade mig.
Jag sprang mot skogen och förbi granarna. Jag sprang i en jämn takt, alla djur i skogen försvann när de hörde mig komma. Jag visste vad jag skulle göra, jag sprang mot hennes hus. Hon hade förklarat för några dagar sedan var det låg. Några dagar sedan, det kändes som en evighet sedan jag träffat henne den dagen på stranden ...
Väl framme vid skogsbrynet vid hennes hus gömde jag mig bakom en skyddande grupp med små granar. Jag satte öronen på helspänn och lyssnade. Jag hörde någon som bankade inne i huset, sedan ett svagt gnissel och en smäll, som när en dörr slog igen.
Jag såg henne, hennes vackra ansikte och hår försvann då hon gick runt kröken och ner mot vägen. Det var hon, hon mådde bra.
Jag gick hukande vid skogskanten ca hundra meter ifrån henne så hon inte skulle se mig. Hon traskade och nynnade medan hon kikade ner på klockan. Elena var på väg mot stranden.
Vid stranden stod träden längre ifrån så jag fick stå och se hur hon på långt håll irrade runt och ropade mitt namn.
'Jacob?', ropade hon gällt.
Jag kunde inte visa mig, inte nu. Först så hade jag inga kläder med mig och så skulle jag på mötet nu.
Jacob, var är du?, tänkte Quils röst.
På väg, svarade jag och kastade en sista blick på Elena innan jag sprang mot flocken som samlats på den stora ängen i skogen.

Hon skulle klara sig, det fanns ingen vampyr här nu som skulle kunna skada henne. Men imorgon, hoppas hon håller sig inomhus.
Jag närmade mig ängen, jag hörde flockens tankar då de diskuterade med Cullens. De skulle också vara där, det sista mötet innan kriget.

Kommentarer
Postat av: sandra

besök min blogg! aaah, hihi

bra skrivet!

2010-10-12 @ 20:14:26
URL: http://leodicaprio.blogg.se/
Postat av: Sandra

tack! Nathalie har gjort den, det finns en länk i min blogg till höger om du vill besöka henne! :d

2010-10-13 @ 12:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0